Pàgines

domingo, 26 de abril de 2020

¡AMICS AMB L'EXCUSA DE LA FILATELIA!


Per Pepe Ivars Ivars
Divulgador e Investigador Filatélico


Moment de la reunió que va tenir lloc a la seu de la Societat Filatèlica de Palma

 Això de la Filatèlia té el seu què, i la seva gràcia. La majoria de les vegades creiem que els que manté viva aquesta afició són els segells i el seu col·leccionisme, però res d'això. En moltes ocasions he escoltat parlar d'amistat a través de la filatèlia. Recentment, no fa gaire, un dels grans (però grans amb majúscules) de la filatèlia espanyola en una entrevista que li van realitzar, ens delectava amb una frase que segur passarà a la història. L'amic Evaristo deia alguna cosa així com que “…La filatèlia són els amics que fem ... i els segells són l'excusa…”. No anava mal encaminat amb tanta veritat i realitat.

Ja en el seu moment, qui va ser el meu "Gran Mestre" i de qui el seu saber estar sempre em va saber guiar en aquest camí filatèlic, D. Jorge Alemany, en una de les seves definicions de filatèlia deia que "... .Són els amics que ens anem trobant pel camí mentre col·leccionem segells de correus ... ". He de dir que desconec si en altres col·leccionismes o passatemps, aquest arrelament d'amistat que a la Filatèlia es crea, existeix. Suposo que si. Però estic convençut que no en el mateix nivell ni en la mateixa intensitat.

Si els segells són l'excusa, en ocasions aquesta amistat ve donada per una vinculació de territori, de cultura o potser per una mateixa llengua que ens identifica i de la qual la filatèlia, per molt global que siga, no es lliura. I és el cas que avui em porta aquí. L'actual situació de pandèmia i de confinament, fa que el temps lliure ho passem de la millor manera que sabem. En aquesta ocasió li va tocar torn a algunes caixes en què vaig trobar fotografies que em van fer remoure el passat, rememorar, recordar-ho, i perquè no dir-ho enyorar.

Taula de Treballs per a coordinar la Revista "Colleciomania". Un servidor no surt 
per portar la càmera però a la foto es veu a: Joan Miquel  Llompart,  Joan Estelrich,  
Agustí Sainz,  José Ametller,  Andreu Carles López, Juan Gabriel Barceló i Eduard Perales.

Des de sempre, la meva vinculació d'amistat amb els filatelistes de les Illes ha estat (i és) especial, diferent i diferent a qualsevol altra amistat que aquesta beneïda filatèlia ens ha donat. Des d'aquells primers contactes amb Andreu quan aquest era president de la Societat Filatèlica de Palma, i l'enorme amistat que em va unir a el gran filatelista, gran entre els grans, D. Joan Estelrich, vaig sentir aquesta amistat com una cosa diferent. Em van fer partícip d'alguns dels seus projectes en què vaig participar activament, com va ser el forma part de la REVISTA COLECCIOMANIA, i que avui en format digital em torna a obrir les portes.

Després de la reunió, alguns seguirem parlant de segell però en un altre escenari.

El trobar aquestes imatges que pensava perdudes, i que el temps gairebé em feia oblidar aquella visita que faci a l'illa (després de moltes altres que van arribar després), em fan saber que efectivament la filatèlia és molt més que aquests segells que ens tenen enganxats, que aquestes col·leccions que forgem amb passió, aquest hobby que no coneix fronteres tampoc les coneix quan es tracta de fer amics. Les amistats que van ser naixent, tant a Mallorca, Menorca o Eivissa, aquestes amistat que el destí fa que avui, molts d'aquells llops de mar de la filatèlia, ja no estiguin entre nosaltres però que el nostre record feia ells perdurarà molts anys més. I els que encara seguim, en major o menor mesura, vinculats a aquest col·leccionisme, sabem que així és. Que la distància i el temps no són impediment perquè el que va néixer amb l'excusa de la Filatèlia, perduri.

No hay comentarios:

Publicar un comentario